Tidsforbruget for udviklingen af en virksomheds marketingplan afhænger af, hvor kompleks jeres marked er, og hvor bred en markedsføringsplan I ønsker.
![page-header](https://usercontent.one/wp/www.visionconsultancy.dk/wp-content/uploads/2023/06/rodeo-project-management-software-ONe-snuCaqQ-unsplash-1.jpg)
Marketing
![](https://usercontent.one/wp/www.visionconsultancy.dk/wp-content/uploads/2023/06/path-digital-tR0jvlsmCuQ-unsplash-2.jpg)
Formålet med markedsføring er:
at finde, planlægge og iværksætte de markedsmuligheder og –aktiviteter, således at din virksomhed bliver kendt på markedet, I bliver kendt af kunder på markedet og de henvender sig til jer, I opnår konkurrencemæssige fordele i forhold til jeres konkurrenter, rent faktisk få solgt jeres produkt eller service ydelse, at I når jeres virksomhedsmål for dermed at opnå den succes, I ønsker.
Analyse og fastlæggelse af virksomhedens konkurrencefordele og –styrker
En virksomheds markedsføringsplan og markedsføringsaktiviteter er afhængig af dens strategi og strategiske position. Dog bør markedsføringsplanen mindst indeholde følgende:
Analyse af strategiske muligheder og beslutning om endelig strategi
Kundeanalyse
Markedanalyse
Beslutning om vækstmål
Konkurrentanalyse
Beslutning om markedsføringsmål
Distribution analyse
Marketingplan med aktiviter om, hvad, hvordan og hvornår.
Marketingbudget